Kolorowe słodkie babeczki

Długo niespełnione marzenie dziś się urzeczywistniło, no przynajmniej częściowo.
Paczka przyszła przedwczoraj, ale nie było czasu na wypróbowanie jej zawartości. Mówię tu o barwnikach spożywczych, które prawie dwa tygodnie temu zamówiłam przez allegro. Zawsze podobało mi się "tęczowe" jedzenie i  postanowiłam by samodzielnie je stworzyć. Do zakupu przymierzałam się kilka miesięcy bo obawiałam się ich ewentualnej szkodliwości. Naczytałam się, na zastanawiałam i ostatecznie stwierdziłam, że i tak w połowie (abo nawet w większości) spożywanego jedzenia, które jemy są barwniki, a ja zamierzam dodawać  je dodawać wyselekcjonowanych potraw, w zasadzie odświętnie.

Na pierwszy ogień poszły mojej ulubione babeczki bananowe. Miałby być różowo-fioletowe.  Kolor ciasta przed włożeniem do piekarnika był zadziwiająco intensywny jak na dodaną  ilość barwnika.  Ilości tej nie potrafię nawet zdefiniować, najbliżej to chyba do dziurki z klasycznego dziurkacza biurowego. Z zaciekawieniem odliczałam czas jaki babeczki gościły w moim niewyszukanym piekarniku bez termoobiegu, ale niestety. Kolory w podczas pieczenia mocno "wyblakły" i efekt końcowy daleki jest od moich oczekiwań.

Nie poddam się jednak tak łatwo i jak już mi wyjdzie to pokażę i opiszę dokładnie ile barwnika dodałam względem masy ciasta. Na razie zamieszczam tylko zdjęcia przed pieczeniem jako preludium mojej przygody w tęczową kuchnię. Zdjęcie z powodu sztucznego światła ma niestety odrobinę przekłamane kolory, ale wasza wyobraźnia już wam sama podpowie jak wyglądały naprawdę.


Komentarze

  1. OJEJ, SUPER. ZAWSZE CHCIAŁAM ZROBIĆ COŚ Z TĘCZOWYCH SKŁADNIKÓW. ALE NIE MIAŁAM OKAZJI :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabawa świetna, ale chyba zaczęłam niepotrzebnie od babeczek a nie czegoś prostszego. Dziś jak znajdę chwilę do zrobię barwione bezy. To powinno być łatwiejsze :)

      Dzięki Atemi za odwiedziny :)

      Usuń
  2. BArdzo fajne te kolorowe babeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają smakowicie. Jak Ci się udadzą to na pewno napisz przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis na te babeczki można od zimy u mnie na blogu zobaczyć, to babeczki bananowe tylko tyle, że dodaje do nich barwnik :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Blisko do Poznania raczej nie masz, ale może przyjedziesz na początki grudnia na MTP* jak będzie festiwal rękodzieła? Wtedy z przyjemnością wręczę Ci już udaną kolorową babeczkę mojej roboty :)

      *Międzynarodowe Targi Poznańskie

      Usuń
  5. hmmmm pychota:) Ja się chwalę swoimi urodzinowymi babeczkami dziś:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł! Wiem, że do lukrów dodaje się ilość barwnika, która mieści się na czubku wykałaczki - takie to są te barwniki :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Czy liczy się to co w środku?

Candy z okazji 100 obserwatorów.

Ogłaszam moje drugie candy !!!